Friday, April 03, 2009

Dr. Hatta Ramli akan mendapat gelaran Datuk Seri?

yang menjadi teka-teki terkini, ura-ura mengenai ayah akan mendapat gelaran Datuk Seri semakin tersebar luas. Sultan mana yang akan menganugerahkannya? mari kita lihat pilihan-pilihan yang mungkin menjadi jawapan kepada teka teki ini.


Pilihan 1


Ini ialah Yang Di*pertua Negeri Mel*aka. dia boleh bagi kepada Shah R*ukh Kh*an gelaran Datu*k. kemungkinan dia yang nak bagi pada ayah sudah tentu ada. tapi, ape kaitan dia dgn ayah kan. tapi disebabkan dengarnya ayah akan dapat gelaran tuh dlm bulan 10, antara birthday bulan tuh ialah YD*PN*M ini. haaa... kita belum boleh tolak kemungkinan. mari pergi ke pilihan seterusnya.

Pilihan 2




ini pula ialah Sul*tan Perak. birthday dia dah dekat.. 19Apr nih kalau ikut kalendar cantek sebelah keyboard tempat akak menaip. ayah lahir di Perak. mungkin juga ayah dapat dari beliau ini. YB perak sudah dapat kan.. hehe mungkin giliran ayah pula!

Pilihan 3



Ini pula ialah Seri Pad*uka Bag*inda Yang di-Per*tuan Agon*g. Birthday dia bulan june. sehari sebelum besday suami soleh-hensem-bergaya akak. best juga kalau ayah dapat gelaran dari dia. tapi mungkin kah?


Jawapannya:




cukup2la kuiz teka-teki nih. jawapan sebenarnya ialah... ayah akan dianugerahkan gelaran Datuk Seri daripada..... jeng!jeng!jeng!






adek yang suda mengandungi sesuatu selama dua bulan. Maka, ayah akan mendapat gelaran Datuk yang berSeri-seri... ha!ha!ha!

Pengajaran:

  • Pangkat dan harta hanyalah hiasan dan mainan dunia
  • Dah! dah! jangan buang masa bergosip. mari teruskan membuat pekerjaan berfaedah untuk kebaikan dunia dan akhirat
  • adek, sila jaga kesihatan dan jangan nak manja lebih-lebih. Sila belajar dengan rajin juga. nanti baby dah lahir, bleh anta balik Malaysia ada bibik yang rela jaga.. iaitulah yang sedang berlatih jadi cekgu tadika tersebut.

5 comments:

D said...

hahaha...tu la tuah jd cekgu tadika...
tp hello..pe barang jg kat sini..adek akan tnggung segala kos utk cikgu ni ke sana...waaaa....jgn jelos!muahahaha

abang said...

heheh kan abang dah cakap. bagi kakak je yang blog kisah ni. konfirm terbaik punye.

abang akan jadi pakcik yang berseri-seri lepas ni.

adik said...

hahah..lawak2.. abg, jadi pakcik tu confirm la..tapi berseri2?? erm.. musykil di situ

mirah said...

adik, nanti adik nak bersalin kat mana? kat sini ke sana?

asma'hatta said...

kat ireland la kot..masa tu adik dah start lecture..