Wednesday, April 15, 2009

Cerita seram sejuk

Pada malam semalam, sewaktu akak sedang nyenyak tidur, hujan mula turun rintik-rintik. suasana sejuk menyelubungi malam. lebih sejuk dari biasa. tidur akak yang mulanya nyenyak telah mula terganggu. tiba-tiba, akak terjaga kerana terdengar bunyi. bunyi yang pelik dan tak pernah di dengar sebelum ini. 

Mula-mula bunyi itu perlahan. tik! tik! dan senyap semula. kemudian timbul lagi bunyi itu. tik! tik! tik! semakin lama semakin kuat. semakin lama semakin kerap. akak dah tak boleh tidur. suasana sejuk menambah keseraman keadaan malam. tiba-tiba terasa ada titisan air jatuh di pipi akak. bukan setitis sahaja... beberapa titis seperti akim tido sambil meleleh-leleh air liurnya. (ewww! geli plak!) kemudian, air yg tadi dalam bentuk titisan sudah menjadi seperti air terjun pula! 








Siling bocor!!!!!!!!!!!

hujan lebat sangat di luar sampai berjaya menembusi atap DAN siling. akak dan abang farid pon melompat dari katil. mencari bekas2 untuk mengelakkan tilam basah. tapi tak berjaya. memang tahap air terjun la air tuh turun. so.. biarkan jela... lagi pun ngantuk sangat.

nak dijadikan cerita, kami pon nak sambung tidur di atas lantai. sekali, mula terasa air mula menitis lagi di badan. rumah pon black-out. akhirnya kami membawa bantal ke ruang tamu. di situlah juga air terjun tahap mild sikit juga terbentuk. malas dah nak layan. ambil bekas dua-tiga, letak kat bawah air terjun... sambung tidur.

Pengajaran:
  • Marilah menghayati kehidupan rakyat fakir miskin yang atap rumah mereka bocor setiap hari.
  • Rumah kita ada air terjun! weeeee....!
  • keadaan yang seram tak semestinya seperti yang kita bayangkan. seram sejuk tu sebab hujan la. :p

3 comments:

asma'hatta said...

rumah mana ni? ulu klang ke?

aishahhatta said...

haah! ulu kelang kan dulu selalu banjir di tingkat 2. ha!ha!ha!

asma'hatta said...

ouh..rumah yg unik itu..banjir di atas..kering di bawah..untung opah dok bawah..hehe