Wednesday, June 24, 2009

War of ...

semalam, ketika di pejabat, jam menunjukkan jam hampir 4 petang. akak dah start merasakan kepenatan mengadap komputer dari pagi. tiba-tiba akak terbau macam ada benda yang hangit.. ada bau mcm gas bocor jugak. lama-lama makin kuat. kepenatan ditambah pulak dengan suasana berpusing-pusing pening.
 
ada kebocoran gas ke kat menara ni? bahaya tuh! kang ada yang kena turun tangga dari berpuluh-puluh tingkat ni ke bawah.
 
akak bangun dari tempat nak tengok2 ada tak orang lain yang perasan bau yang sangat tak best ni. keadaan pejabat mula kecoh... orang sudah tidak dapat memberikan konsentrasi kepada kerja lagi. nasib baik jam memang sudah hampir pukul 5. tiba-tiba, ada seorang rakan sepejabat menjerit,:
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Weh! sapa makan durian sorok-sorok bawah meja nih??? semerbak satu ofis!"
 
ceh! patutla dunia akak berpusing-pusing. maka, itulah sebabnya akak sampai awal di rumah. ada orang bikin perang sama akak dengan membawa durian ke pejabat! kalau dari pagi, memang akak amek MC la nampaknye. ha!ha!ha!

2 comments:

asma'hatta said...

haha..xhabis2 pasal durian.. terima je la kenyataan bahawa durian itu harum baunya..balik2 rumah pon ada durian jugak..hehe

aishahhatta said...

biasalaa.. buah bermusim.. entry nye pon bermusim la...