Monday, June 01, 2009

I want to be there again!

Ini adalah satu entry untuk adik-adik akak mengetahui kisah silam.. kenangan akak masa di zaman kecil-kecil dahulu. bukanlah maknanya akak suda membesar.. tetapi nak sebut zaman muda-muda dulu, hakikatnya akak masih sangat muda. jadi gunalah zaman kecil-kecil dulu. comel kan akak kamu ini? hehehe.. okeh marilah kita sama-sama melihat tempat-tempat yang telah membentuk akak sehingga menjadi sangat ayu dan comey seperti sekarang ini. (ini blog akak kan... nak buat camana.. terpaksala korang terima kata-kata ini dengan redha nya...)

inilah sebahagian tempat akak belajar. nama tempat ini ialah the great court atau gelanggang besar (hah? ha!ha!ha!)

Papan tanda universiti akak yang ini adalah baru. yang masa zaman akak dia lagi besar dan terletak betul-betul di tepi jalan yang bernama Sir Fred Schonell Drive. tentu korang ingat kita pernah tangkap gambar di situ dulu. (oh! hensemnya lelaki dlm gambar ini kan! :p)

Ini pula ialah bangunan Kejuruteraan Kimia di mana akak banyak menghabiskan masa membuat kerja dan belajar dan tidur dan semayang tepi komputer dan makan megi (tak selalu la sebab abang farid rajin masak n akak panaskan je bekal dekat microwave kat pantry bangunan ni.. hehehe)

ini ialah papan tanda universiti dari feri yang dipanggil citycat atau kucing bandar. 

bangunan universiti akak diperbuat dari batu pasir.. sandstone. :) cantik kan garisan2 yang terbentuk itu! setiap batu bata lain-lain corak.

Setelah melihat tempat akak belajar, mari tengok tempak tinggal akak dan abang farid pula.

Rumah ini namanya Gowrie. abang Farid tinggal di sini semasa umurnya 17 dan 18 tahun. dia pegi sana masih tak cukup umur (17 tahun).

Ini pula tempat tinggal akak semasa akak baru sampai ke Brisbane. namanye ialah Whitmore park. tempat ni terletak di kawasan bernama Toowong berdekatan dengan Indoroopilly dan Taringa. ye memang nama tempat kat sana comel2.


Setelah setahun akak terpaksa ke sekolah dengan berjalan kaki + naik bas, tahun kedua, akak berpindah ke kolej di dalam universiti. bangunan ini pula dipanggil Jarvis Tower, Campus Lodge. masa duduk di sini sangat best kerana sangat dekat dengan kelas. jalan tak sampai lima minit pon!



Setelah dua tahun duduk di campus lodge, pada tahun terakhir di sana, akak tinggal di rumah bernama Cambridge Square pula iaitu di Warren Street. umah ni semua dah sampai kecuali adek. kamil, abang n akim pon penah mandi kat kolam renang rumah ni kan. best tau adek!

Sekian terima kasih!

1 comment:

aishahhatta said...

nota: gambar2 diambil dengan phone camera saja! hehe tapi still okay. thanks to cybershot n HTC.. :p