Friday, June 12, 2009

adek balik

Adek si gems suda sampai umah!! sila bagi laluan ye tuan-tuan dan puan-puan. laluan yang agak besar sket. hahaha!
 
untuk memudahkan perjalanan kehidupan keluarga seperti biasa, akak mahu memberi sedikit penerangan kepada adek:
  • walaupon di rumah macam ada banyak kereta, tapi sila tahu bahawa satu adalah mak punye (untuk pegi keje, usrah, meeting), satu ialah ayah punye (untuk ke majlis2 dan keje dan meeting), satu ikah (untuk ke tadika dan program2nya), satu akak+abg farid punye (tidak perlu dinyatakan untuk ape. haha!). jadi kepada adek, sila duduk di rumah. contohi kamil yang apabila mahu keluar, dia turun bukit tepi zoo itu sendiri dan menahan teksi di bawah tu. exercise adalah bagus untuk ibu-ibu mengandung. ha!ha! kalo mahu gunakan kereta juga, sila book kereta awal-awal di kaunter 2. Perhatian: Booking anda mungkin tidak akan dilayan.
  • tentang TV pula, untuk pengetahuan dan makluman adek, TV di ruang tengah adalah untuk tontonan boring seperti berita, bola sepak, tenis, sukan2 lain oleh ayah, abang kerel dan abang farid. Turn opah ialah di hari jumaat untuk program2 kegemarannya. TV di ruang hujung adalah untuk mirah dan akim dan tikah dan kamil untuk menonton rancangan berbentuk akademik seperti backyard science, numbers, CSI, dan sebagainya. Perhatian: kalau akak pegang remote control, sila tengok saja apa yang akak mahu tengok
  • penggunaan internet adalah sesuka hati kerana WIFI telah disediakan. sila gunakan laptop anda sendiri bagi memberi peluang kepada yang tiada laptop seperti mirah dan ikah untuk update blog, chat dgn kawan2, gelak2 tengok video youtube tentang kucing atau penguin. komputer di bahagian depan selalunya dikuasai oleh akim dan kamil untuk latihan peperangan. Perhatian: yuran penggunaan WIFI adalah RM0.80 sejam. sila bayar kepada akak. diskaun diberikan RM100 sebulan untuk pengguna jangkamasa panjang.
Makluman akan bertambah dari semasa ke semasa. harap berikan kerjasama. dan oh! ya kami mengalu-alukan kepulangan adek.. sila2 masuk buat macam umah sendiri. (jangan lupa basuh pinggan, masak lunch, lipat kain, vacuum karpet, dan lain-lain.)
 


6 comments:

D said...

hello...my leptop da ok..okayhhh..tg skit..cume tkde YM jek lg...ngahahahah

abang said...

banyak pulak syarat nye akak ni hehehe

asma'hatta said...

itu la pasal..lelebih plak dia..xpela..kasik can la dia tulis kat blog ni memacam..tp hakikatnye xde kuasa adik nk ikot =P

aishahhatta said...

haha! saje la sbb biasala adek badek kita mana nak tunjuk suka/sayang/happy ke publicly. so mcm nihla entry menyambut kepulangan adek. hahaha!

asma'hatta said...

pastu abg farid yg break the rules..ceh..

aishahhatta said...

mana break rules.. rules boleh bend2 sket la... hehehe