Tuesday, September 29, 2009

kenapa mesti sama?

bila akak membaca blog-blog lain iaitu aktiviti melompat-lompat blog (bloghopping) akak perasan banyak juga benda yang sama ditulis oleh penulis (ke penaip?) blog ni. ni antara yang akak perasan:
  • bila dah lama tak menulis, penulis akan mintak maaf kepada pembaca sambil membuat gaya tiup-tiup sawang. perlu ke mintak maaf? terasa kah pembaca bila penulis tidak menulis? dan yang paling menarik, blog boleh bersawang ke? hahaha!
  • hampir semua penulis pernah menulis 'tag'. yang rajin tu ada yang buat sampai berpuluh-puluh soalan. yang malas tu dia pilih je mana yang dia nak. yang lagi best, dia tak kena tag pon dia nak jugak buat tag tu dengan men'tag' diri sendiri. hehe...
  • topik-topik penulisan semuanya ada trend. dan boleh diagak. bila musim exam, penulis (yg pelajarla) akan tulis pasal time table exam nye.. pasal stress nak habiskan topik. bila musim raya, semua cerita pasal raya dari persiapan sampai la gambar makan ape. tak percaya cuba tengok list blog yang updated kat sebelah ni...

kenapa akak tulis pasal ni??

sebab akak taknak tulis pasal raya dah.

sebab akak takde gambar raya nak upload.

sebab akak baru menghabiskan aktiviti melompat blog.

sebab akak takde idea nak tulis tapi taknak blog ni bersawang dan nanti kena minta maaf kepada pembaca dan adik-adik serta peminat di mana jua anda berada.

ha!ha!ha!

3 comments:

Amirah Mohd Hatta said...

biarla org nk tulis ape

S said...

sebab semua penulis takde tempat nak bercerita sebab kalau nak bercerita pun, semua orang cerita yang sama so diorang pun tulis kat blog. hahaha pastu mintak maaf maybe sebab memang semulajadi terlalu apologetic?

Safuan Melb said...

Kau je lah yang bagus kan?