Friday, May 29, 2009

Fakta rawak

Iaitu sama dengan Random facts. sementara akak bermasalah nak siapkan entry pegi Brisbane, mehla akak buat iklan selingan dengan fakta2 rawak yang akak dapat dari "Libra" (atau dikenali sebagai Virgo oleh ikah ha!ha!ha! ia adalah teman kepada wanita di masa-masa kritikal)
 
Fakta 1: Kanak-kanak berumur 6 tahun ketawa secara purata sebanyak 300 kali sehari. Orang dewasa ketawa 15-100 kali sahaja sehari. - makin tua, makin orang jadi serius la plak kan. lagi satu maybe sebab budak kecik gelak comel... orang tua kang ada gigi-gigi tak cukup ke ape, nampak bughok benor le pulak gelak2. ha!ha!ha!
 
Fakta 2: Oyster (tiram ke dalam bahasa malaysia? lupa la plak) selalunya mempunyai dua jantina. Pada permulaan hidupnya, oyster adalah jantan (male), kemudian dia akan berubah menjadi betina (female). dia juga boleh berubah2 jadi jantan dan betina banyak kali sepanjang hidup. - wahla.. transformer+nyah = transfonyah. tapi apa ciri2 oyster betina/jantan? tapi kalau orang ada yang macam ni boleh konpius kita semua.
 
Fakta 3: Suhu terpanas yang pernah direkodkan ialah 57.78 deg pada 13 September 1992 di Azizia, Libya. - jadinye, setakat panas kat Malaysia nih takdela panas sangat pon kan.. bersyukurla adik-adikku sekalian. janganla on aircond kat rumah tu 24 jam. bukan korang nak tolong bayar bil pon! pastu ais dlm peti ais tuh kalo dah nak habeh korang makan, tolongla top up okeh! kalo tak akak anta korang pegi melancong ke Libya... hahaha!
 
Sekianlah iklan tajaan Libra a.k.a Virgo. :p

4 comments:

D said...

alah..one of the name of horoscope jugakk...bio le..huahuhauaua......

aishahhatta said...

hahaha! dah salah tuh ngaku je la... :p

S said...

ok fakta no 3 tu fakta ke perli? dush dush kebabommm hahaha

aishahhatta said...

me: haha! oh tidak bermaksud memerli. memang betul la fakta. amek dari pelekat Libra ituhla.. hehe