Wednesday, May 06, 2009

Chargoggagoggmanchauggagoggchaubunagungamaugg

Dey! apa akak buat tajuk macam merapu-rapu dah ni. sudah gila ke akak? atau terlalu stress? atau menghadapai masalah dalaman?
mungkin itulah yang difikirkan oleh adik-adik akak yang tengah baca blog ni. akak tak gila! akak tak ada masalah mental! akak cuma nak kenalkan nama salah sebuah tasik di Amerika. serius! sangat sangat serius!
kalau tak percaya boleh klik di sini atau di sini. walaupon tak de description atau gambar tentang tasik ini, tapi terbukti la kewujudannya. sampaikan surat khabar di Malaysia pon ada artikel tentang tasik ni:
---------------------------

Nama unik tarik pelancong

Tasik chargoggagoggmanchauggagoggchaubu-naguhgamaugg , itulah nama sebuah tasik yang terletak di pekan webster, massachusetts, Amerika Syarikat. Tasik ini yang mempunyai keluasan 1,442 ekar telah diambil namanya dari bahasa puak Red Indian, Nipmuc yang dikatakan bermaksud "tempat memancing di kawasan sempadan".
Namun terdapat pelbagai versi dan legenda mengenai asal-usul nama tasik itu. Mitos popular (yang kemudiannya ditolak) mendakwa, ia bermaksud "Awak memancing di sebelah awak, saya memancing di sebelah saya dan tiada siapa memancing di tengah-tengah".
----------------------------
Itulah sahaja kemaskini akak di dalam blog pada hari ini.
Pengajaran:
  • bila akak taip perkataan yang korang taktau, janganla terus menganggap akak merapu. akak ni seorang yang tidak suka merapu... (ecceehh!)
  • nama nih boleh bagi kepada adik angkat kita dalam akuarium ayah tu. cuba mirah ke akim ke pegi depan akuarium pastu sebut ni kepada ikan paling besar yg ada: Morning Chargoggagoggmanchauggagoggchaubunagungamaugg!
  • selamat berjaya mencuba untuk menyebut perkataan ini.

4 comments:

asma'hatta said...

apesal kat hujung2 line tu tak abis word dia?

Amirah Mohd Hatta said...

ha'ah.mirah pon xtau ape yg d'tulis.

mane akak tau name tmpt ni???

aishahhatta said...

adek, okeh suda. tertekan lebih sket yg garis-garis putus tuh.. hehe!

aishahhatta said...

mirah, akak memang terer! :D